Triumph naar shipper

Posted by on 17 januari 2012

Gisteren als eerste naar de motorzaak. Hier is de motor ontdaan van benzine en olie en de accu afgekoppeld. Dit moest door de motorzaak gedaan worden omdat voor het verschepen een ?officieel? certificaat nodig is, dat verklaard dat de motor ?purged? is.

We waren al vroeg met een gehuurde autotrailer bij de motorzaak. De motor stond net op de trailer toen het noodweer begon. Na 15 minuten schuilen begonnen met het vastsjorren met de spanbanden. Nog geen 10 minuten bezig en de volgende bui. Motor zeiknat en weer schuilen en dat ging zo nog een tijdje door.

Het enige wat van de motor af moest waren de handbeschermers, de spiegels en het windscherm. Dat maakt het uitpakken straks een stuk makkelijker. In vergelijking met de XT doos van Fried, is mijn krat aanzienlijk hoger en daarmee duurder. Je betaald namelijk voor het volumegewicht, een onduidelijke rekensom gebaseerd op de afmetingen. Mijn krat was uiteindelijk 311kg maar het zgn. volumegewicht 382kg!

Het was nog even puzzelen om de brede Trax koffers in het krat te krijgen. De 37l koffer kon net langs het voorwiel, de 45l heb ik uiteindelijk met spanbanden op de buddy vastgemaakt. Uiteindelijk na bijna 3 uur waren we klaar met de klus. Gelukkig wel de kartonnen doos, die uiteindelijk om het krat gaat, redelijk droog kunnen houden.

Het afleveren bij de CT Freight Pty Ltd?verliep erg snel en zonder problemen. Binnen 45 minuten klaar met lossen en tekenen van papieren. Een prima bedrijf. En nu maar hopen dat alles heel en compleet as. zaterdag in Buenos Aires aankomt.

2 Responses to Triumph naar shipper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*