Inmiddels is de Triumph een stuk duurder geworden met allemaal goodies. Met name de Triumph accessoires zijn erg duur.
Bij de aanschaf van de motor kreeg ik maar liefst 7.5% korting, ja ja, op originele Triumph accessoires. Het bestellijstje: de valbeugel, carter-, koplamp- en radiatorbescherming. Een middenbok, een verhoogt windscherm en als toetje de verstralers. Niet echt nodig maar wel stoer!
Voor de reis heb ik de 2 SW-Motech TraX koffers 45l en 37l gekocht. Hierop heb ik de 1 gallon (3.8l) Rotopax benzine en water jerrycans gemonteerd. De handig draaiconstructie om de jerrycans vast te zetten kan met een slotje worden geblokkeerd. Op de 45l koffer kon de jerrycan mooi horizontaal gemonteerd worden en valt hij binnen afmetingen van de koffer. Helaas op de 37l koffer moest de jerrycan verticaal en steekt hij nu iets onder koffer uit.
De plaats vooraan de koffer is bewust gekozen voor een gunstige gewichtsverdeling.
Het was een hele zoektocht om een goede tanktas te vinden. Eentje met harnas passend op de erge schuine tank, met tankgat op juiste plaats en niet te groot. Deze Givi biedt alles, 15l te vergroten tot 23l en niet duur. Op laten sturen uit Itali?.
Ik ben niet zo lang, maar een paar centimeter hoger stuur is wel handig bij het staand rijden. De SW-Motech stuurverhoger geeft precies 2cm extra. Om af en toe de rechterarm te ontspannen heb ik het eenvoudig maar doeltreffende Kaoko cruise control ge?nstalleerd. Werkt echt prima, en houdt de snelheid erg goed vast. Zoals Fried al eerder schreef, inderdaad 2 minuten werk om deze te monteren.
Als laatste gingen de Continental TKC80 dual-road banden erop. Om wat meer ruimte te krijgen tussen de noppen en het voorspatbord, zodat er ook een steen(tje) onderdoor kan, heb ik het voorspatbord 2cm verhoogt.
De Angry Birds talisman die ik ?Sinterklaas? heb gekregen heeft inmiddels ook plek gekregen.
2 Responses to De 800XC is ook gepimpt.